Wave Breaker
Sembang Petang #1
posted by SHAHIKAI 23:14 0 comments
Assalamualaikum semua :D


today i just want to share my opinion about berjauhan dengan parents or family. yes. Tu macam benda yang paling kita tak suka sekali. Its hard and u have to be alone and no one else ada untuk kau. Mungkin bagi setengah orang tu kiranya macam heaven lah untuk dia kan. hm. yeah mybe sekejap je. but then one day kau akan rindu mereka balik. yes FOR SURE OF COURSE! because your parents is everything to you lainlah if u dont have one, Takpe its okay. U still has ur brother takpun makcik pakcik nenek kawan blabla yang kau rasa u cant live without them.

Point yang aku nak cakap kat sini ialah selalulah tanya khabar mak ayah korang eventho just using sms or whatsapp pun tak pe asalkan tanya khabar dorang. kalau call lagi bagus!. Tiap tiap hari tanya kaba tu bagus tapi nanti dorang jemu. Mybe korang boleh contact dorang seminggu dua kali atau pun paling malaslah kan seminggu sekali tu paling malas lah AHAHAHA but still korang call so what kan kalau macam aku masa dekat asrama dulu. Aku akan call mak aku tiap tiap petang hari rabu and jumaat. kalau tak bk (balik kampung) aku akan call hari sabtu because sabtu boleh sembang lama sikit kurkurkrurkrurkkruku. tapi biasanya hari sabtu tu kadang2 aku lupa hahaha sbb tidoq uishuisishhahahha. Ingat jangan tak call langsung tau! tak baik buat mak ayah korang macam tu nanti hidup tak berkat! itu janji Allah! Jangan sekadar call bila duit dah takde and nak minta duit. Aku paling pantang orang buat macam tu dekat makayah! Your parents is not your forever bank! Aku dulu dekat asrama nak minta duit macam...takpe aku puasa sebab rasa beban sangat ya Allah lagi pun aku dah lah jauh rumah aku dkt perak and asrama dekat cheras nu kuala lumpur ko. When my mum tanya "Ada duit lagi tak?" ah jangan lah tanya boleh tak!!! haha im not from keluarga yang senang nak mampos sampai belanja sebulan dekat asrama sampai rm200 i just got rm50 for 2 weeks dekat asrama. and alhamdulillah sangat cukup. masatu my sister pun baru nak masuk universiti lagi banyak belanja so why not aku puasa drpd habiskan duit lagipun dining ada so duit tu just pakai nak tambang balik and beli buku ke baju ke apa ke.

so moral of the story dekat sini
1. Always call your parents okay!
2. Dont make them risau oasal korang!
3. Be a good daughter/son dengan save money!
4. Jangan membazir sesungguhnya itu amalan shaytooon nirojim!

Buat mak ayah senang Allah janjikan kejayaan buat kalian jadi jangan risau pahit tu sekejap je ok :)

Last dari aku harini lepas solat tu jangan lupa selitkan nama makayah korang dalam doa okay! bye salam sembang petang dari saya SHIKAI :D salah dan silap minta diampun saya hanyalah manusia biasa yang taklepas drpd melakukan silap dan salah xoxo




p/s : bila exo nak comeback ni, im freaking miss them :'-----)


CIKAI :D

Labels: , ,

design by Wanaseoby