Wave Breaker
silence
posted by SHAHIKAI 01:14 0 comments
Assalamualaikum and anyeong/



sometimes silence is all that i need.
yes. kadang kadang aku rasa macam why do i always feel like im not good enough? yes and that depress me and we call it depression. i always depress of myself. maybe im not showing dekat korang semua but only me feel that pain. its hurt. hurt so fkng damn. and no one seems to understand me understand my feeling.

aku suka menyendiri. yes. aku tak akan keluar rumah bila aku rasa tak nak keluar. actualy aku memang tak suka keluar. i love my fkng home. thats why aku tak rapat dengan member dekat sini. i dont know why. can u tell me why?? 0.0


i hope u know that depression is an illness not a choice. aku bukan pilih untuk rasa tertekan and depress all the time no im not! please lah. dia datang sendiri tanpa aku sedar benda tu. yes semalam aku okay boleh gelak semua but bila bangun pagi, i feel empty inside. and aku rasa macam wow what happen to me, why im being like this. even aku pun tanya diri aku why aku macam ni. and tetiba i cry. if tempat tu open i will go to the toilet and cry dekat situ aku akan tetiba mandi lama gila lantaklah orang tunggu ke ada after ke. idc. aku just taknak jumpa sesiapa. i fell small. 


sometimes they ask

 " what's depression like?"
its like uve been surrounded by a lot of people but you feel empty inside. yeas thats what i always feel.

lain orang, lain definite dia pasal depression. bagi aku itu lah dia. kalau korang tak rasa benda tu please jangan cakap aku buat buat nak depress. NO IM NOT!!!!



AND

aku akan reject orang kalau dia nak jumpa aku ke apa ke sebab aku taknak jumpa sesiapa. it always happen to me during matrics life. it started there. maybe sebab aku stress yes matrics life sangat stress tak tipu. sungguh! orang kata matriks ni macam dekat asrama dulu dulu, so siapa pernah duduk asrama akan ter biasa dengan life dekat situ. weh aku perna duduk asrama and i still rasa matriks life suck!! tak tipu. even aku dah biasa dengan pressurenya asrama but dekat matriks lain. lain sangat. kau bayangkan kau belajar satu tahun je weh. at least asasi dua tahun and form 6 also 2 years. its a mada fakarrrr fast route. its like route to hell. so damn tiring. i'm sorry if ada yang rasa macam tak betul apa aku cakap ni but this is what i feel. dont condemn!

okay

aku sometimes akan skip kelas atau tak datang langsung satu hari sebab aku taknak jumpa sesiapa. and that time aku akan tidur sampai puas. YES PUAS! aku tak akan turun makan, pergi tandas and buat apa apa pun. but sometimes aku akan kemas loker bila depress gila. but mostly aku tak akan buat apa apa. sebab yes kalau aku buat sometjing its means aku lagi depress lah gitu hhohoho.

aku pernah sampai kena panggil dengan lecturer math aku masa sem 2, puan Farzana. sebab banyak kali tak datang kelas dia. actually takdelah banyak pun. adalah dalam dua kali rabu straight aku tal datang. tu je. and dia marah betul dengan aku sampai taknak pandang muka aku. aku apalagi, tangkap leleh ah. banjir jugak lah cubicel math masatu. sebab aku tak boleh tengok orang marah dekat aku. siap taknak pandang muka aku lagi hm. aku akan sedaya upaya minta maaf and minta maaf sampailah dia pandang aku balik. and puan tanya aku "kenapa macam ni?" and aku tak tahu lah nak jawab apa. hm. sebab aku pun zero haih. aku diam. and dia macam nasihat aku blabalbal aku terpaksa dengar hohohohoooo iye kan aje ok bila kena marah hahahaha.

benda dah settle, aku dgn puan dah mcm best friend hahahahhaa nasib baik puan faham (kot) syukur saya.


haaaa satu lagi, aku pernah sekali masa study week sem 1 kot tak ingat. 4 hari aku tak turun kafe makan. apa aku makan? megi kesayangan aku. naik muak, yes tapi aku takleh lawan depress aku masatu. aku takleh kawal lagi. lepas tu aku terus tak makan megi dah. lama jugak;ah. sebab BOSAN NAK MAMPOS and dah muak hahahahha 



seriously, aku memang tak suka post benda macam ni like kalau boleh semuanya benda positif sebab yea im a positive person lol bapak dusta HAHA tapi i just want to write it. and i hope its not burden me anymore.

and 

i hope one day, happines will wash away my sadness and my pain, Amin.


cikai :D

design by Wanaseoby